RAMOWY ROZKŁAD DNIA |
|
GODZINY |
PRZEBIEG |
6.30-8.00 |
- schodzenie się dzieci, mycie rąk, zabawy samodzielne inspirowane pomysłami dzieci; - rozmowy indywidualne; - zajęcia indywidualne i grupowe z zakresu pomocy psychologiczno – pedagogicznej oraz indywidualne z wczesnego wspomagania rozwoju; - praca indywidualna lub w zespołach z nauczycielem o charakterze obserwacyjnym, stymulującym, korekcyjnym; - zabawy integrujące, artykulacyjne, ortofoniczne, zajęcia dodatkowe; |
8.00- 13.00 |
- ćwiczenia poranne - czynności porządkowe, samoobsługowe i higieniczne; - spożywanie posiłków z zachowaniem kultury ( 8.15 śniadanie, 11.30 obiad) - zajęcia edukacyjne z całą grupą - zajęcia z języka angielskiego - zabawy dydaktyczne, tematyczne, manipulacyjne, konstrukcyjne, eksploracyjne, tradycyjne i kołowe ze śpiewem, -zabawy ruchowe na świeżym powietrzu (orientacyjno- porządkowe, bieżne, zabawy z elementem równowagi, skoczne, z czworakowaniem, pełzaniem i toczeniem się, rzutne, chwytne z celowaniem i toczeniem, zabawy z elementem wspinania się, zabawy z elementem skoku i podskoku, zabawy i gry kopne, zabawy kształtujące postawę, zabawy przeciw płaskostopiu, zabawy terenowe); - spacery i wycieczki; - słuchanie utworów literatury dziecięcej, także poezji, muzyki relaksacyjnej - odpoczynek poobiedni na leżakach w grupach młodszych, relaks i zabawy z niewielką intensywnością ruchu w grupach starszych; -praca indywidualna, stymulacyjna dostosowana do możliwości dzieci; |
13.00- 13.50 |
- zabawy i ćwiczenia utrwalające; - zajęcia indywidualne i grupowe z zakresu pomocy psychologiczno – pedagogicznej oraz indywidualne z wczesnego wspomagania rozwoju do godziny 16.00 -zabawy dowolne, samodzielne inspirowane pomysłami dzieci - zajęcia dodatkowe (religia ) |
14.00- 14.20 |
- podwieczorek oraz zabiegi higieniczne; |
14.20- 16.00 |
- zabawy utrwalające z całą grupą, w małych zespołach, indywidualne; - zabawy samodzielne, dowolne, terenowe; - rozmowy indywidualne z dziećmi i rodzicami. |